Galerie

vulnerability
(2021)Papierwerk gemaakt van rechtopstaande ingeknipte stroken papier.

Stil Leven
(2020 - 2021)Samengestelde vormen

Stilleven met Craspedia Globosa in reflectie
(2020)Stilleven met Craspedia Globosa in reflectie

Geen lepel
(2020)Geen lepel

Overbruggen
(2020)2 dimensionaal werk op papier.

Haasbustes
(2020)Overbrugging in Wolkenwit

Tekeningen haaskonijn
(2020)Tekeningen

Een bloemetje voor jou
(2020 - 2021)Tekeningen A5

GEEN IK
(2020)De letters IK zijn vervaardigd uit lood. Met de tijd zakken de letters langzaam als een plumpudding in elkaar.

HaasKonijn
(2020)Thema Over Bruggen: 'Dat wat niet op elkaar aansluit met elkaar verbinden'.

Tekenkabinet
(2020)A5 tekeningen

Kruis
(2020)Kruis

Haas
(2020)Haas

Egyptian Rabbit
(2019)Egyptian Rabbit, opgebouwd uit 25 houten silhouetten.

Boomsieraad
(2019)Omdat de Kunstenaars Vereniging Flevoland dit jaar het 30-jarig jubileum viert, bestaat de kunstroute dit keer uit dertig kunstwerken, gemaakt door negentien verschillende Flevolandse kunstenaars. Het thema is BOOMSIERADEN. De kunstenaars kregen de opdracht om dat letterlijk op te vatten en een sieraad voor een boom te maken.

Ceci n'est pas
(2019)De (willekeurige) vorm, omgeven door een gouden stralenkrans. Daarmee ligt het accent op het goddelijke van het grote ‘niets’; de Essentie van alles. Dát waarin alle vorm verschijnt.

Objects
(2019)Bestaande vormen en objecten tot 1 geheel gecompileerd. De nieuw ontstane vorm doet vaag vertrouwd aan maar heeft geen herkenbare functie en daarmee geassocieerde betekenis meer. Zo spoort het werk ons aan om opnieuw na te denken over het ontstaan en de essentie van de vormen en objecten om ons heen.

PASVORM
(2018)Er waren eens twee dieren, een geit en een konijn, tekens uit de Chinese dierenriem. Het konijn was rechtschapen, voorzichtig en deed alles gevoelsmatig. Ook de geit was gevoelig en oprecht. We zagen ze, we spraken zacht. We stonden daar en zagen dat ze pasten in elkaar; ze waren meer dan zichzelf. Het licht viel op hun huid, het scheen naar binnen, de poorten naar hun ziel werden geopend – ze gingen nooit meer dicht. tekst Hein Walter

Award Flevolandse zakenvrouw 2018
(2018)Award Flevolandse zakenvrouw 2018 “Ik heb voor dit ontwerp gekozen omdat het mij opvalt dat ondernemende vrouwen vaak ‘out of the box’ denken. Een idee begint met een zaadje en het kan op bijzondere wijze uitgroeien tot iets heel moois en krachtigs. De bijzondere vorm (eerst het blad, dan de steel en bloem) symboliseert het denken buiten de gebaande kaders".

Waterkonijn
(2018)Dit jaar (2018) viert de Zuiderzeewet zijn 100 jarige bestaan. De Zuiderzeewerken hebben er voor gezorgd dat het Nederland van nu er ingrijpend anders uitziet dan het Nederland van 100 jaar geleden. Van zee naar land.

Zelfportret met bril
(2017)Zelfportret met bril Foto van gezandstraalde bril. Als ik s' avonds slapen ga leg ik, samen met mijn bril, ook mijn 'identiteit' af.

vliegend tapijt
(2015 - 2016)RVS gaas (uitgehaald) met spelden en glazen rocailles in het patroon en kleuren van een perzisch tapijt.

voor ik vergeet dat ik een boom ben
(2016)"Als mensen een bepaalde mate van Tegenwoordigheid, van stille en alerte aandacht in hun waarneming hebben bereikt, kunnen ze de goddelijke levensessentie, het ene inwonende bewustzijn of de geest in elk schepsel, elke levensvorm, voelen en dat herkennen als iets dat één is met hun eigen essentie en het dus liefhebben zoals zichzelf". E. Tolle

watertekeningen
(2016 - 2017)'Watertekeningen' gemaakt met kroontjespen en oostindische inkt.

GrootMoeder
(2015)Wanneer iemand die ons dierbaar is ons ontvalt blijft de herinnering. Naast de herinnering zoekt men vaak naar een blijvend symbool in de vorm van een persoonlijk gedenkteken.

Het ontstaan van vorm
(2015 - 2017)Ontstaan van de vormen. Vanuit de Tangramlijnen ontstaan de vaasvormen. Karton: losse onderdelen aan elkaar geplakt met tape.

Here
(2015)Tweezijdige tekening in Oost indische inkt. De tekening is 1 x 1 meter. De 'ontstane vormen' zijn uit de tekening gesneden en op een andere plek ingelijmd. Werk heeft licht van achter nodig om de lichtranden om de vormen te kunnen zien.

Handen
(2014)Handen

Hangende Portretten
(2011 - 2012)Portretten die ontstaan door de essentie van een gezicht weer te geven middels gaatjes in een plaat. Uit deze gaatjes hangen touwtjes met aan het eind een metalen gewichtje. Omdat de touwtjes niet star zijn ontstaat een bewegende herhaling van het gaatjes-portret in puntjes van metaal.

Portret van 'het Zelf'
(1995 - 1996)Levensgroot portret, opgebouwd uit speldenprik gaatjes in papier. Gevat tussen 2 glasplaten in lijst. Portret heeft licht van achter nodig om goed zichtbaar te worden.

Inzicht
(2013)Perforatieportret van meisje met spelden.

Kubussen
(2012 - 2013)Gaten in houten paneel. De rubber tubes maken de kubus zichtbaar.

Inkttekeningen
(2013 - 2017)Inkt op papier.

Portretten
(2012 - 2016)Portretten opgebouwd uit puntjes, gaatjes, rubber tubes, lijnen ...

Perforatiewerk: Liggende vrouw
(2011)Gaatjes geprikt in papier. Dit werk heeft licht van achter nodig om goed zichtbaar te worden.

Cocktailprikkerportretten
(2006 - 2007)Portret opgebouwd uit cocktailprikkers. Één puntje van de prikker is zwart gemaakt met inkt, de tekening is erin gelegd met het zwarte puntje naar voren. Zo ontstaat vanzelf een positief en een negatief beeld. Deze portretten kunnen in opdracht vervaardigd worden.

Beestenboel
(1999 - 2011)De vorm van het dier verschijnt op verschillende wijzen.

Baby
(2001 - 2009)Babywerk

Speldenwerk
(2009 - 2011)Afbeeldingen gemaakt door middel van spelden met glaskraaltjes erop in rvs gaas gestoken.

Cirkels
(1998 - 2012)Cirkels

Modelharten
(2009 - 2012)Modelharten

m.t.
(1997 - 1999)met titel

Tekeningen
(1997)Serie van drie schetsen.

PROJECTEN
(2011 - 2015)Verschillende projecten: Community Art, Buitenprojecten, Performance

Early works
(1988 - 1991)Kunstacademiewerk.